III. TRIADA
ŠPORTNI DNEVI
V vsakem razredu imajo učenci pet športnih dni in so obvezni za vse učence. Športni dan traja najmanj štiri ure. V šolskem letu so časovno smiselno razporejeni, učitelji pa se potrudijo, da jih organizirajo tako, da jih učenci doživijo vsebinsko in doživljajsko bogato, vedro, povežejo jih z drugimi predmetnimi področji. Če je le mogoče, poteka večina športnih dni v naravi.
- Učenci naj spoznajo čim več športnih panog.
- Spoznajo značilnosti posameznega športa, pravila, športne naprave in rekvizite.
- Ob športnih aktivnostih spoznajo pozitivne vplive gibanja na psihofizično počutje
- Zavedajo se negativnih posledic sodobnega načina življenja brez ustreznega gibanja (vpliv medijev).
- Razvijajo različne motorične sposobnosti, kot so: hitrost, moč, vzdržljivost, koordinacijo gibanja, različne spretnosti, gibljivost, ravnotežje, orientacijo v prostoru…
- Upoštevajo načelo »fair play-a«.
- Se učijo športno prenesti tako zmago kot poraz.
- Razvijajo pozitiven odnos do soigralcev in spoštujejo nasprotnika.
- Razvijajo odnos do premagovanja telesnih naporov (pri daljših aerobnih aktivnostih).
- Razvijajo pozitiven odnos do gibanja v naravi in so naravovarstveno ozaveščeni.
- Seznanjeni so z ukrepi za varni potek športnih aktivnosti in so dolžni spoštovati pravila, ki veljajo za določene športne panoge.
- Učenci se seznanijo z nevarnostmi stimulativnih sredstev (energetski napitek).
V tretjem triletju bo en športni dan namenjen pohodništvu, eden pa plavanju ali atletiki. V zimskem času bo prilagojen takratnim vremenskim razmeram, če bo mogoče, bo potekal na prostem. Športni dan spomladi bo namenjen druženju treh generacij in športnim igram. Nekaterih dejavnosti ni mogoče izpeljati med poukom športne vzgoje, zato bodo vključene v športne dneve. Pri organizaciji dejavnosti bodo sodelovali tudi učenci.
Razred |
1. športni dan |
2. športni dan |
3. športni dan |
4. športni dan |
5. športni dan |
7. |
september plavanje in športne igre ali atletika |
oktober pohod, druženje ob glasbi |
januar smučanje, sankanje, drsanje ali fitnes in bowling
|
maj ŠPORT ŠPAS-druženje treh generacij; športne igre |
junij plavanje ali atletika |
8. |
september plavanje in športne igre ali atletika |
oktober pohod, druženje ob glasbi |
januar smučanje, sankanje, drsanje ali fitnes in bowling
|
maj ŠPORT ŠPAS-druženje treh generacij; športne igre |
junij plavanje ali atletika |
9. |
september plavanje in športne igre ali atletika |
oktober pohod, druženje ob glasbi |
januar smučanje, sankanje, drsanje ali fitnes in bowling
|
maj ŠPORT ŠPAS-druženje treh generacij; športne igre |
junij ples |
Zavedamo se, kako pomemben je šport za zdravje in razvoj učencev, zato bodo v dejavnosti na športnih dnevih vključeni vsi učenci, vsem, ki bomo sodelovali, pa bo pomenil prijetno doživetje.
KULTURNI DNEVI
Kulturni dnevi so tisti obvezni dejavnosti, kjer si učenci razširjajo kulturno obzorje z obiski kulturnih ustanov. Navajajo se kulturnega obnašanja v kinodvoranah, gledališčih, muzejih, galerijah in drugih kulturnih ustanovah. Spoznavajo slovensko kulturno dediščino in vsa področja umetnosti. Spoznavajo ljudske običaje, njihov pomen in vrednost za našo kulturno dediščino. Utrjujejo zgodovinski spomin, zavedajo se pomena državnih in drugih praznikov, krepijo narodno pripadnost in državljansko zavest. Oblikujejo si svoj odnos do kulturnih dejavnosti, primerjajo posamezne umetnostne žanre med seboj. Sodelujejo na prireditvah v domačem kraju, jih sami obiskujejo in se tako razvijajo v aktivne člane ožje in širše družbe.
V tretjem triletju imajo učenci 3 kulturne dneve, posamezni dan traja v obsegu 5 pedagoških ur.
razred |
1. kulturni dan |
2. kulturni dan |
3. kulturni dan |
4. kulturni dan |
7. |
oktober OGLED PREDSTAVE GULIVERJEVA POTOVANJA |
december OGLED BALETNE PREDSTAVE HRESTAČ |
junij DOLENJSKI LITERARNI KROG (zaključna ekskurzija) |
|
8. |
oktober OGLED PREDSTAVE GULIVERJEVA POTOVANJA |
december OGLED BALETNE PREDSTAVE HRESTAČ |
junij O, VRBA – OGLED PREŠERNOVE ROJSTNE HIŠE (zaključna ekskurzija) |
|
9. |
september KULTURNE ZNAMENITOSTI BENETK (ekskurzija) |
oktober OGLED PREDSTAVE GULIVERJEVA POTOVANJA |
december OGLED BALETNE PREDSTAVE HRESTAČ |
junij GREMO NA KLANEC – OBISK CANKARJEVE VRHNIKE (zaključna ekskurzija) |
Naša družba zahteva kulturno ozaveščenega posameznika. K razvoju učencev v le te, pa prispevamo tudi z izborom ustreznih vsebin in organizacijo kulturnih dnevov.
TEHNIŠKI DNEVI
Cilji tehniških dni se povezujejo s cilji tehnike in tehnologije – predlagane vsebine učenci poglabljajo in dopolnjujejo:
- Povezujejo teorijo s prakso in ob delu razširjajo znanje o tehniki, tehnologiji in ekonomiki dela ter o odnosih med ljudmi.
- Preučujejo uporabo tehnike v vsakdanjem življenju in njene vplive na okolje.
- Razvijajo kulturo dela in pravilen odnos do njega.
- Sodelujejo v celotnem procesu izdelave izdelka od načrtovanja, uresničevanja do vrednotenja rezultatov in pri tem spoznavajo delitev dela.
- Razvijajo svoje ustvarjalne sposobnosti.
- Spoznavajo svet dela in poklicev, odkrivajo lastne interese, sposobnosti ter se poklicno orientirajo.
- Razvijajo kritičen in odgovoren odnos do naravne in kulturne dediščine.
- Navajajo se na gospodarno izrabo energije, časa in gradiv.
- Spoznavajo varnostne ukrepe pri delu ter oblikujejo pozitiven odnos do varovanja svojega zdravja in zdravja drugih
V tretjem triletju imajo učenci 4 tehniške dneve, posamezni dan traja v obsegu 5 pedagoških ur.
razred |
1. tehniški dan |
2. tehniški dan |
3. tehniški dan |
4. tehniški dan |
7. |
september OBISK SREDNJE ELEKTRO RAČUNALNIŠKE ŠOLE MARIBOR |
november/december SELITEV V OBNOVLJENO ŠOLO |
december PRAZNIČNI DECEMBER-OKRASITEV PROSTOROV |
marec/april ŠOLSKO OKOLJE NAJ BO ČISTO |
8. |
september OGLED MOS-a V CELJU |
november/december SELITEV V OBNOVLJENO ŠOLO |
december PRAZNIČNI DECEMBER-OKRASITEV PROSTOROV |
marec/april ŠOLSKO OKOLJE NAJ BO ČISTO |
9. |
september OGLED MOS-a V CELJU |
november/december SELITEV V OBNOVLJENO ŠOLO |
december PRAZNIČNI DECEMBER-OKRASITEV PROSTOROV |
marec/april ŠOLSKO OKOLJE NAJ BO ČISTO |
Pri tovrstnih dejavnosti razvijajo učenci zelo pomembne spretnosti in si pridobivajo konkretna, praktična znanja. Zato izberemo privlačne in zanimive vsebine in jih skrbno načrtujemo, pri njihovi izvedbi pa poskrbimo, da vsi udeleženci uživamo in doživimo takšne dneve.
NARAVOSLOVNI DNEVI
Cilji naravoslovnih dni so omogočiti učencem utrjevanje, povezovanje, razširjanje in uporabo znanj, spretnosti in veščin, pridobljenih pri posameznih predmetih in predmetnih področjih, ki so jih pridobili pri rednem pouku. Dejavnosti jih spodbujajo k samostojnemu in kritičnemu mišljenju ter vseživljenjskemu učenju. Povezujejo se s cilji naravoslovnih in zdravstvenih vsebin ter vsebin iz fizike, zgodovine in geografije:
- Razvijajo sposobnosti za preučevanje pojavov.
- Z lastnim iskanjem in preučevanjem pridejo do nekaterih spoznanj ter si oblikujejo odgovoren odnos do narave in okolja ter interes za njegovo aktivno varovanje.
- Poskušajo razumeti soodvisnost znanj s področja naravoslovnih in družboslovnih znanj.
- Pridobivajo znanje, spretnosti in veščine s terenskim delom.
- Se zavedajo pomena varovanja zdravja in okolja.
- Razvijajo zdrav odnos do ljudi.
V tretjem triletju imajo učenci 3 naravoslovne dneve, posamezni dan traja v obsegu 5 pedagoških ur.
razred |
1. naravoslovni dan |
2. naravoslovni dan |
3. naravoslovni dan |
7. |
september ZDRAVJE, MEDSEBOJNI ODNOSI |
maj KOSTANJEVIŠKA JAMA (zaključna ekskurzija) |
junij SVETLOBA IN VALOVANJE |
8. |
september ZDRAVJE, MEDSEBOJNI ODNOSI |
maj BOTANIČNI VRT, AKVARIJ IN TERARIJ |
junij ALPSKI IN PREDALPSKI SVET (zaključna ekskurzija) |
9. |
september ZDRAVJE, MEDSEBOJNI ODNOSI |
september KRAS, ŠKOCJANSKE JAME, BOTANIČNI VRT V VIPAVI (zak. ekskurzija) |
oktober ASTRONOMSKA NOČ |
Zavedamo se pomena skrbi za zdravje in okolje, v katerem živimo, zato se vsi trudimo, da zastavljene cilje dosežemo. Da bi pri dejavnosti vsi uživali, jih skušamo organizirati na ustvarjalen, zabaven in družaben način.