I. TRIADA
ŠPORTNI DNEVI
V vsakem razredu imajo učenci pet športnih dni in so obvezni za vse učence. Športni dan traja najmanj štiri ure. V šolskem letu so časovno smiselno razporejeni, učitelji pa se potrudijo, da jih organizirajo tako, da jih učenci doživijo vsebinsko in doživljajsko bogato, vedro, povežejo jih z drugimi predmetnimi področji. Če je le mogoče, poteka večina športnih dni v naravi.
CILJI:
- zadovoljitev prvinske potrebe po igri in gibanju, gibalnem izražanju ter ustvarjalnosti;
- razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
- sprostitev in razvedrilo;
- razvoj tovarištva in medsebojnega sodelovanja;
- spoštovanje lastnih in tujih dosežkov;
- spoštovanje športnega obnašanja – fair play-a;
- krepitev zdravega občutka samozavesti in zaupanja vase;
- oblikovanje pristnega, čustvenega, spoštljivega in kulturnega odnosa do narave ter okolja;
- spoštovanje naravne in kulturne dediščine;
- pridobivanje trajnih športnih navad.
Športni dnevi so sestavljeni iz različnih dejavnosti. V prvem triletju sta dva športna dneva namenjena pohodništvu, eden pa drugim aerobnim dejavnostim v naravi. Eden izmed športnih dni poteka v zimskem času in je prilagojen zimskim vremenskim razmeram. Športni dan spomladi je namenjen medrazrednim tekmovanjem v različnih športnih igrah ali atletskemu mnogoboju, srečanju otrok širšega občinskega okolja. Priporočen je tudi športni dan v vodi.
razred |
1. športni dan |
2. športni dan |
3. športni dan |
4. športni dan |
5. športni dan |
1. |
september POHOD |
januar SANKANJE
|
maj ŠPORTŠPAS-medgeneracijsko športno druženje |
junij ŠPORTNE IGRE |
junij PLES |
2. |
september POHOD |
januar SANKANJE
|
maj ŠPORTŠPAS-medgeneracijsko športno druženje |
junij ŠPORTNE IGRE |
junij PLES |
3. |
september POHOD |
januar SANKANJE
|
maj ŠPORTŠPAS-medgeneracijsko športno druženje |
junij ŠPORTNE IGRE |
junij PLES |
Zavedamo se, kako pomemben je šport za zdravje in razvoj učencev, zato bodo v dejavnosti na športnih dnevih vključeni vsi učenci, vsem, ki bomo sodelovali, pa bo pomenil prijetno doživetje.
NARAVOSLOVNI DNEVI
Težišče dejavnosti, to je izbor problema ali tematike, pri oblikovanju naravoslovnega dne izhaja iz naravoslovja. Problem osvetlimo tudi medpredmetno, v povezavi z drugimi predmeti in predmetnimi področji.
Učenci in učenke aktivno opazujejo, spoznavajo in doživljajo pokrajino kot celoto in posamezne sestavine okolja, spoznavajo in razumejo sobivanje človeka in narave.
Učenke in učenci intenzivno doživljajo naravo, odkrivajo njene lepote in vrednote, oblikujejo pozitiven odnos do narave, življenja, učenja in dela.
Učenci in učenke se zavedajo pomena varovanja zdravja in okolja.
V prvem triletju imamo 3 naravoslovne dneve, usklajeni so z letnim delovnim načrtom šole in učiteljev in so smiselno časovno razporejeni.
razred |
1. naravoslovni dan |
2. naravoslovni dan |
3. naravoslovni dan |
1. |
oktober NA KMETIJI |
marec OD SEMENA DO RASTLINE |
maj AKVARIJ, TERARIJ-MARIBOR (zaključna ekskurzija) |
2. |
oktober ZELENJAVNI NAMAZI
|
februar JAZ IN ZDRAVJE |
maj MED PASTIRJI (zaključna ekskurzija)
|
3. |
september BUČE |
maj MLAKA |
maj KEKČEVA DEŽELA (zaključna ekskurzija) |
Zavedamo se pomena skrbi za zdravje in okolje, v katerem živimo, zato se vsi trudimo, da zastavljene cilje dosežemo. Da bi pri dejavnosti vsi uživali, jih skušamo organizirati na ustvarjalen, zabaven in družaben način.
KULTURNI DNEVI
Kulturni dnevi so tisti obvezni dejavnosti, kjer si učenci razširjajo kulturno obzorje z obiski kulturnih ustanov. Navajajo se kulturnega obnašanja v kinodvoranah, gledališčih, muzejih, galerijah in drugih kulturnih ustanovah. Spoznavajo slovensko kulturno dediščino in vsa področja umetnosti. Spoznavajo ljudsk e običaje, njihov pomen in vrednost za našo kulturno dediščino. Utrjujejo zgodovinski spomin, zavedajo se pomena državnih in drugih praznikov, krepijo narodno pripadnost in državljansko zavest. Oblikujejo si svoj odnos do kulturnih dejavnosti, primerjajo posamezne umetnostne žanre med seboj. Sodelujejo na prireditvah v domačem kraju, jih sami obiskujejo in se tako razvijajo v aktivne člane ožje in širše družbe.
V prvem triletju imajo učenci 4 kulturne dneve, posamezni dan traja v obsegu 5 pedagoških ur.
razred |
1. kulturni dan |
2. kulturni dan |
3. kulturni dan |
4. kulturni dan |
1. |
september LUTKE IN LUTKOVNO GLEDALIŠČE |
december PRAZNIČNI DECEMBER-DRUŽENJE PRED PRAZNIKI |
februar PREŠEREN IN POMEN UMETNOSTI |
junij PRIREDITEV OB ZAKLJUČKU ŠOL. LETA |
2. |
september LUTKE IN LUTKOVNO GLEDALIŠČE |
december PRAZNIČNI DECEMBER-DRUŽENJE PRED PRAZNIKI |
februar PREŠEREN IN POMEN UMETNOSTI |
junij PRIREDITEV OB ZAKLJUČKU ŠOL. LETA |
3. |
september LUTKE IN LUTKOVNO GLEDALIŠČE |
december PRAZNIČNI DECEMBER-DRUŽENJE PRED PRAZNIKI |
februar PREŠEREN IN POMEN UMETNOSTI |
junij PRIREDITEV OB ZAKLJUČKU ŠOL. LETA |
Razvoj posameznika v kulturno ozaveščenega člana družbe se začne že v najzgodnejšem obdobju, zato je naše delo odgovorno in pomembno. Tudi z organizacijo vsebinsko primernih kulturnih dnevov kot del vzgoje in izobraževanja prispevamo k temu razvoju.
TEHNIŠKI DNEVI
Teme in časovno razporeditev tehniških dni določi skupina učiteljev na začetku šolskega leta, zapiše cilje in opredeli posamezne naloge ter predvidi učitelje, ki bodo naloge izvajali z učenci. Pred samo izvedbo tehniškega dne pa naloge natančneje opredeli, dogovori se za obiske, izbere varne poti, organizira avtobusne prevoze, razdeli učence po interesih v posamezne skupin, pripravi material, seznani učence s potekom dneva, ob zaključku pa izvede analizo tehniškega dneva.
V prvem triletju so načrtovani po trije tehniški dnevi.
razred |
1. tehniški dan |
2. tehniški dan |
3. tehniški dan |
1. |
november/december OKRAŠEVANJE UČILNIC |
marec IZDELOVANJE DARIL IN ČESTITK ZA MAMO |
april IZDELOVANJE VELIKONOČNIH DEKORATIVNIH IZDELKOV |
2. |
november/december OKRAŠEVANJE UČILNIC |
marec IZDELOVANJE DARIL IN ČESTITK ZA MAMO |
april IZDELOVANJE VELIKONOČNIH DEKORATIVNIH IZDELKOV |
3. |
november/december OKRAŠEVANJE UČILNIC |
marec IZDELOVANJE DARIL IN ČESTITK ZA MAMO |
april IZDELOVANJE VELIKONOČNIH DEKORATIVNIH IZDELKOV |
Pri tovrstnih dejavnosti razvijajo učenci zelo pomembne spretnosti in si pridobivajo konkretna, praktična znanja. Zato izberemo privlačne in zanimive vsebine in jih skrbno načrtujemo, pri njihovi izvedbi pa poskrbimo, da vsi udeleženci uživamo in doživimo takšne dneve.