II. TRIADA
ŠPORTNI DNEVI
V vsakem razredu imajo učenci pet športnih dni in so obvezni za vse učence. Športni dan traja najmanj štiri ure. V šolskem letu so časovno smiselno razporejeni, učitelji pa se potrudijo, da jih organizirajo tako, da jih učenci doživijo vsebinsko in doživljajsko bogato, vedro, povežejo jih z drugimi predmetnimi področji. Če je le mogoče, poteka večina športnih dni v naravi.
CILJI:
- zadovoljitev prvinske potrebe po igri in gibanju, gibalnem izražanju ter ustvarjalnosti;
- razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
- sprostitev in razvedrilo;
- razvoj tovarištva in medsebojnega sodelovanja;
- spoštovanje lastnih in tujih dosežkov;
- spoštovanje športnega obnašanja – fair play-a;
- krepitev zdravega občutka samozavesti in zaupanja vase;
- oblikovanje pristnega, čustvenega, spoštljivega in kulturnega odnosa do narave ter okolja;
- spoštovanje naravne in kulturne dediščine;
- pridobivanje trajnih športnih navad.
Športni dnevi so sestavljeni iz različnih dejavnosti. V drugem triletju sta dva športna dneva namenjena pohodništvu, eden pa drugim aerobnim dejavnostim v naravi. Eden izmed športnih dni poteka v zimskem času in je prilagojen zimskim vremenskim razmeram. Športni dan spomladi je namenjen medrazrednim tekmovanjem v različnih športnih igrah ali atletskemu mnogoboju, srečanju otrok širšega območja. Priporočen je tudi športni dan v vodi.
razred |
1. športni dan |
2. športni dan |
3. športni dan |
4. športni dan |
5. športni dan |
4. |
september pohod |
januar sankanje |
februar plavanje (MRC Fontana) |
maj ŠPORT ŠPAS- medgeneracijsko športno druženje |
junij športne igre |
5. |
september pohod
|
januar sankanje
|
februar plavanje (MRC Fontana) |
maj ŠPORT ŠPAS- medgeneracijsko športno druženje |
junij športne igre |
6. |
september plavanje in športne igre ali atletika |
oktober pohod, druženje ob glasbi |
januar smučanje, sankanje, drsanje ali fitnes in bowling
|
maj ŠPORT ŠPAS-medgeneracijsko športno druženje; športne igre |
junij plavanje ali atletika |
Zavedamo se, kako pomemben je šport za zdravje in razvoj učencev, zato bodo v dejavnosti na športnih dnevih vključeni vsi učenci, vsem, ki bomo sodelovali, pa bo pomenil prijetno doživetje.
NARAVOSLOVNI DNEVI
Težišče dejavnosti, to je izbor problema ali tematike, pri oblikovanju naravoslovnega dne izhaja iz naravoslovja. Problem osvetlimo tudi medpredmetno, v povezavi z drugimi predmeti in predmetnimi področji.
Učenci in učenke aktivno opazujejo, spoznavajo in doživljajo pokrajino kot celoto in posamezne sestavine okolja, spoznavajo in razumejo sobivanje človeka in narave.
Učenke in učenci intenzivno doživljajo naravo, odkrivajo njene lepote in vrednote, oblikujejo pozitiven odnos do narave, življenja, učenja in dela.
Učenci in učenke se zavedajo pomena varovanja zdravja in okolja.
V drugem triletju imajo 3 naravoslovne dneve, usklajeni so z letnim delovnim načrtom šole in učiteljev in so smiselno časovno razporejeni.
razred |
1. naravoslovni dan |
2. naravoslovni dan |
3. naravoslovni dan |
4. |
november IZDELAVA PAPIRJA
|
maj ČEBELE |
maj LOGARSKA DOLINA (zaključna ekskurzija) |
5. |
oktober ZDRAV DUH V ZDRAVEM TELESU |
november ZDRAVILNA ZELIŠČA |
maj OLIMJE IN PODČETRTEK (zaključna ekskurzija) |
6. |
september SADOVNJAK |
september NAŠE ZDRAVJE-NAŠI MEDSEBOJNI ODNOSI
|
maj PRIRODOSLOVNI MUZEJ, ŽIVALSKI VRT (zaključna ekskurzija) |
Zavedamo se pomena skrbi za zdravje in okolje, v katerem živimo, zato se vsi trudimo, da zastavljene cilje dosežemo. Da bi pri dejavnosti vsi uživali, jih skušamo organizirati na ustvarjalen, zabaven in družaben način.
TEHNIŠKI DNEVI
Teme in časovno razporeditev tehniških dni določi skupina učiteljev na začetku šolskega leta, zapiše cilje in opredeli posamezne naloge ter predvidi učitelje, ki bodo naloge izvajali z učenci. Pred samo izvedbo tehniškega dne pa naloge natančneje opredeli, dogovori se za obiske, izbere varne poti, organizira avtobusne prevoze, razdeli učence po interesih v posamezne skupin, pripravi material, seznani učence s potekom dneva, ob zaključku pa izvede analizo tehniškega dneva.
V drugem triletju so načrtovani po štirje tehniški dnevi.
razred |
1. tehniški dan |
2. tehniški dan |
3. tehniški dan |
4. tehniški dan |
4. |
oktober HERMANOV BRLOG- delavnice |
december NOVOLETNE DELAVNICE |
marec LIKOVNE DELAVNICE ob materinskem dnevu |
april LUTKOVNE DELAVNICE |
5. |
september SOLINARSTVO (Sečovlje) |
december NOVOLETNE DELAVNICE |
januar obisk GASILCEV V PGD ŠENTILJ |
marec LIKOVNE DELAVNICE ob materinskem dnevu |
6. |
september PALOMA (ogled tovarne papirja) |
november/december SELITEV V OBNOVLJENE ŠOLSKE PROSTORE |
december PRAZNIČNI DECEMBER IZDELAVA OKRASKOV IN KRASITEV ŠOLE |
maj/april ŠOLSKO OKOLJE NAJ BO ČISTO |
Pri tovrstnih dejavnosti razvijajo učenci zelo pomembne spretnosti in si pridobivajo konkretna, praktična znanja. Zato izberemo privlačne in zanimive vsebine in jih skrbno načrtujemo, pri njihovi izvedbi pa poskrbimo, da vsi udeleženci uživamo in doživimo takšne dneve.
KULTURNI DNEVI
Kulturni dnevi so tisti obvezni dejavnosti, kjer si učenci razširjajo kulturno obzorje z obiski kulturnih ustanov. Navajajo se kulturnega obnašanja v kinodvoranah, gledališčih, muzejih, galerijah in drugih kulturnih ustanovah. Spoznavajo slovensko kulturno dediščino in vsa področja umetnosti. Spoznavajo ljudske običaje, njihov pomen in vrednost za našo kulturno dediščino. Utrjujejo zgodovinski spomin, zavedajo se pomena državnih in drugih praznikov, krepijo narodno pripadnost in državljansko zavest. Oblikujejo si svoj odnos do kulturnih dejavnosti, primerjajo posamezne umetnostne žanre med seboj. Sodelujejo na prireditvah v domačem kraju, jih sami obiskujejo in se tako razvijajo v aktivne člane ožje in širše družbe.
V drugem triletju imajo učenci 3 kulturne dneve, posamezni dan traja v obsegu 5 pedagoških ur.
razred |
1. kulturni dan |
2. kulturni dan |
3. kulturni dan |
4. |
oktober obisk lutkovnega gledališča in ogled lutkovne predstave |
februar PREŠEREN DANES – delavnice ob Prešernovem dnevu |
junij kulturna prireditev ob zaključku šolskega leta |
5. |
oktober obisk lutkovnega gledališča in ogled lutkovne predstave |
februar PREŠEREN DANES – delavnice ob Prešernovem dnevu |
junij kulturna prireditev ob zaključku šolskega leta |
6. |
oktober GULIVERJEVA POTOVANJA – ogled predstave |
december HRESTAČ – ogled predstave |
junij KULTURNE ZNAMENITOSTI PRESTOLNICE-LJUBLJANA (zaključna ekskurzija) |
Razvoj posameznika v kulturno ozaveščenega člana družbe se začne že v najzgodnejšem obdobju, zato je naše delo odgovorno in pomembno. Tudi z organizacijo vsebinsko primernih kulturnih dnevov kot del vzgoje in izobraževanja prispevamo k temu razvoju.